Switi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Brenda Tissen - WaarBenJij.nu Switi Sranan - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Brenda Tissen - WaarBenJij.nu

Switi Sranan

Door: Brenda Tissen

Blijf op de hoogte en volg Brenda

12 April 2015 | Suriname, Paramaribo

Ook in Suriname heb ik last van het verschijnsel studie ontwijkend gedrag, want een nieuwe blog typen is natuurlijk veel belangrijker dan het ontwikkelen van de onderzoeksinstrumenten die ik morgen nodig heb.

Ik ben alweer 2 weken in Suriname, de tijd vliegt snel voorbij, dat is tevens dan ook wel het het enigste dat hier snel lijkt te gaan.
We hebben hier al twee huisfeestjes meegemaakt, en zien telkens nieuwe gezichten voorbij komen, er zijn echt ontzettend veel Nederlandse stagiaires in SU. We hebben al een aantal leuke meiden leren kennen!
Ondertussen heb ik een ritje op een partybus gemaakt, gedanst op het festival Sun Glam, gedanst bij Havana Lounge, gedanst bij Touché, Borgoe gedronken en meteen kennis gemaakt met het 'Borgoe effect.' Mooie dingen.

Net als in Nederland kennen ze hier in SU ook een wandelvierdaagse. Maar het gaat er hier toch iets anders aan toe. Mensen lopen mee in groepen en de meesten zijn prachtig kleurrijk verkleed. Overigens lopen ze ook voornamelijk op slippertjes, hoe ze dat 4 dagen lang volhouden blijft voor mij een vraag. We zijn twee dagen gaan kijken, en ik had het absoluut niet willen missen. Het is een groot feest met muziek. Wanneer de groepen langs de zogenoemde 'hotspots' komen worden er dansen opgevoerd, echt heel erg leuk!

We hebben inmiddels ook onze eerste trip op de planning staan voor komend weekend, naar Berg & Dal, Brownsberg en Stone Island. Het word een tweedaagse trip met een overnachting in een hangmat. Bij Berg & Dal kun je met een kabelbaan over de Suriname rivier, en je kunt er kanoën. Stone Island is een eilandje gelegen in het Brokopondo Stuwmeer, hier is er tijd om te zwemmen en te chillen. De volgende dag gaat de trip verder naar Brownsberg, een natuurreservaat. Brownsberg ligt op 400 meter hoogte en is bedekt met tropisch regenwoud. Er zijn ook verschillende watervallen te vinden. Ik ben ontzettend benieuwd en ik heb er ZIN IN!

Misschien schrijf ik de volgende keer iets over mijn onderzoek, maar misschien ook niet haha!

Doeeeeei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brenda

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 3394

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 05 Juni 2015

Afstudeeronderzoek in Paramaribo, Suriname!

Landen bezocht: